יום ראשון, 31 באוגוסט 2014

הכי כייף להכין לבד! הדרכה לגילוף חותמות

סביר להניח שבתור מכורה, אני לא אובייקטיבית, אבל מתלהבת לשתף בכייף הגדול של גילוף חותמות.
מצורפת בזאת הדרכה ואזהרה מהתמכרות חדשה...

אלו החומרים שצריכים:


ניסיתי מספר משטחי גומי. ההמלצה שלי היא הבלוק הורוד של חברת Speedy-Carve. הוא רך, גמיש ונח לעבודה. אם היה קצת יותר עבה, הוא היה מושלם. אני רוכשת אותו און-ליין מחנות מסטיקים. בחו"ל אמנם יותר זול, אבל המשלוח לארץ יקר. את האימונים הראשונים, כדאי לעשות על מחקים פשוטים...
בחנות מסטיקים, ניתן למצוא גם את סכיני הגילוף וכריות הדיו.
בשלב ראשון, אני מציירת את הציור של החותמת שמעוניינת ליצור על נייר שקוף בעזרת עפרון רך (HB2). ממליצה בהתחלה לבחור ציור פשוט (צללית של סירה למשל).
הצד המצוייר פונה לבלוק, בזכות הנייר שקוף, קל לי למקם את הציור על הבלוק. בעזרת הצד האחורי של הסכין (ניתן להשתמש גם בכפית), אני עוברת על הציור וכך מעבירה אותו לבלוק:



לאחר ההעברה, כשהציור כולו ברור על גבי הבלוק,  חותכת ריבוע מסביב לציור וכך מקבלת משטח נח לעבודה.
וכעת בעזרת הסכין החדה, מתחילה לגלף מסביב לכל קווי המתאר...


לאחר שגילפתי בעזרת הסכין החדה, הבלוק נראה כך:


ועכשיו ניתן לעבור לסכין המשולשת ולהוציא את כל האזורים הורודים:


ואז מגיע השלב המרגש- בדיקת החותמת! אין צורך בכרית דיו גדולה. אני פשוט הופכת את כרית הדיו שלי ומתופפת על הבלוק. בדיוק כמו בתמונה:


הופכים על נייר, מהדקים חזק מלמעלה...


ו...טה-דם! נולדה חותמת חדשה!


ממליצה מאוד לנסות לגלף חותמת לבד! הסוד הוא בהתמדה. ככל שמגלפים יותר, רמת הדיוק עולה.
ולמה דווקא חותמת של כבשה? תגלו בפוסט הבא...

זוכרים את הערמומית מהפוסט הקודם? אז תוך כדי הכנת החותמת, היא צלמה אותי בוידאו (תודה נועה! וכמובן תודה גם לשעיה, בן-זוגי, על התמונות). מצורפים ארבעה סרטונים שניתן להיעזר בהם:

8 תגובות:

  1. נהדר! ישר הוספתי את הבלוג שלך למועדפים!
    גם אני אוהבת חותמות וגם לגלף חותמות. עד כה גילפתי רק מלינולאום, וזה די הרבה עבודה (וגם צריך דיו מיוחד להחתמה. בקיצור לא כייף).
    חיפשתי המון זמן משטח לגילוף, ואני שמחה לגלות שיש במסטיקים.
    מצרפת לך כמה קישורים לעבודות שלי:
    http://tinyurl.com/gilufim

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יעל! החותמות שלך מקסימות! מאוד ממליצה על הבלוק ממסטיקים. הוא רך כמו חמאה וגמיש. כל כך כייף לעבודה...
      וכייף להכיר עוד מכורה כמוני...

      מחק
  2. הי
    אשמח ליצור חותמת בעצמי , האם אוכל לרכוש דרכך את החומרים
    תודה, שפי 0549449094

    השבמחק
    תשובות
    1. הי שפי! אני לא מוכרת. אני קונה משטחי גילוף וסכינים במסטיקים (חנות ברעננה עם משלוחים לכל הארץ). לאחרונה, ראיתי שגם אצל נתנאלה (נתנאלה.קום בגוגל) יש. הכי שווה לרכוש בחו"ל, אם יש לך מישהו שיכול להביא לך...בתור התחלה, אפשר לקנות מחקים פשוטים ולגלף בעזרת סכין יפנית. המון בהצלחה, אם יהיו לך עוד שאלות, אני פה...

      מחק
  3. נשיקות וחיבוקי תודה על הפוסט שלך. אם אני אזמין מחול,,,, איך זה נקרא?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי הגר, אני אוהבת את החברה הזו:
      http://www.amazon.com/Speedball-6-Inch-12-Inch-Speedy-Carve-Block/dp/B001DNCFJ2
      וזהו הקישור לסכינים:
      http://www.amazon.com/Speedball-Linoleum-Cutter-Assortment-1/dp/B0017D8W5E/ref=pd_bxgy_201_img_2?ie=UTF8&refRID=1ANBM646D2GTTRBN7SGZ

      המון בהצלחה!

      מחק
  4. שלום תמר,
    ראשית תודה רבה לך על שיתוף ההדרכה. בימים האחרונים גיליתי את התחום ונראה לי שגם אני בדרך להתמכרות קשה חחחח
    רציתי לדעת בבקשה, כשאת כותבת "דף שקוף" ל ה את מתכוונת?
    מה עליי לבקש בחנות ובאיזו סוג של חנות ניתן להשיג זאת.
    המשך שבת ניפלאה!
    ליאור

    השבמחק
    תשובות
    1. הי ליאור! אני קונה בחנות כלי כתיבה- מבקשת דף שרטוט. בהצלחה!

      מחק